ג) נשים המשחקות באגוזים ושקדים וכיוצא בהן, אסורות לשחק בהן בשבת, שמא יבאו להשוות גומות. ואסור לכבד [-לטאטא] את הקרקע, שמא ישוה גומות, אלא אם כן היה רצוף באבנים. ומותר לזלף מים על גבי הקרקע, ואינו חושש שמא ישוה גומות, שהרי אינו מתכוין לכך. אין סכין את הקרקע בשמן, ואפילו היה רצוף באבנים. ואין נופחין אותו, ואין מדיחין אותו אפילו ביום טוב, כל שכן בשבת, שלא יעשה כדרך שהוא עושה בחול, ויבא להשוות גומות בזמן שהוא עושה כן במקום שאינו רצוף:
ד) חצר שנתקלקלה במימי הגשמים, מביא תבן, ומרדה בה – מפזר בה, וכשהוא מרדה, לא ירדה לא בסל ולא בקופה, אלא בשולי הקופה – יביא את התבן על צידה ההפוך של הקופה, שלא יעשה כדרך שהוא עושה בחול ויבא להשוות גומות:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!