כא) כיצד הוא איסור זה של רפואה בשבת, לא יאכל דברים שאינן מאכל בריאים, כגון אזוביון ופיאה. ולא דברים המשלשלים, כגון לענה וכיוצא בהם, וכן לא ישתה דברים שאין דרך הבריאים לשתותן, כגון מים שבשלו בהן סממנין ועשבים:
כב) אבל אוכל אדם אוכלין ומשקין שדרך הבריאים לאוכלן ולשתותן, כגון הכסברא והכשות והאזוב, אף על פי שהן מרפאין, ואף על פי שאכלן כדי להתרפאות בהם, מותר, הואיל והם מאכל בריאים. שתה חלתית מקודם השבת, והרי הוא שותה והולך, ואם יפסיק לשתותה יחלה, מותר לשתותו בשבת [אפילו] במקומות [שלא] נהגו הבריאים לשתות החלתית. ושותין זיתום המצרי בכל מקום, כיון שהוא משקה בריאים.
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!