ה) אמבטי של מרחץ שהיא מלאה מים חמים, אין נותנין לה מים צונן, שהרי מחממן הרבה – המים החמים מחממים את המים הצוננים, וכן לא יתן לתוכה פך של שמן, מפני שהוא כמבשלו, אבל נותן הוא מים חמין לתוך אמבטי של צונן:
ו) מיחם שפנה ממנו מים חמין, מותר ליתן לתוכו מים צונן כדי להפשירן על ידי חום דפנות המיחם, ומותר לצוק מים חמין לתוך מים צונן, או צונן לתוך החמין, והוא שלא יהיו בכלי ראשון, מפני שהוא מחממן הרבה. וכן קדרה רותחת, אף על פי שהורידה מעל האש לא יתן לתוכה תבלין, כדי שלא לבשלו, אבל נותן לתוכה מלח, כיון שהמלח אינו מתבשל אלא על גבי אש גדולה. ואם צק התבשיל מקדרה לקערה, אף על פי שהוא עדיין רותח בקערה, מכל מקום כיון שאין זה כלי ראשון מותר לו ליתן לתוך הקערה תבלין, כיון שכלי שני אינו מבשל:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!