השער התשיעי, שער הפרישות
פרק ראשון
בענין מהות הפרישות הכוללת, וצורך אנשי העולם הזה אליה, הרי הגדרת הפרישות בלשון סתם היינו חסימת תאות הנפש, והימנעות מן הדבר שיכול האדם שלא לפרוש ממנו, מחמת סיבה המחייבת אותו לפרוש. והסיבה לכך יכולה להיות סיבה טבעית, השייכת גם בבעלי החיים ונוהגת בין כל בני האדם, היא הפרישות לתקנת גופינו והסדרת ענינינו, כמו הנהגת המלכים בדתי המדינות, והנהגת הרופאים לבריאים ולחולים, והנהגת כל איש בר דעת שחוסם את עצמו ממאכלים ומשקאות מסוימים, וכן משאר תאוות העולם הזה, מחמת סיבות שונות. אמנם לעומת זאת יש פרישות מיוחדת, שסיבתה אינה טבעית, אלא היא פרישות מחמת ציווי התורה והשכל לתקנת נפשותינו לעולם הבא, ופרישות זו נוהגת רק בין אנשי התורה, וכמו שיבואר להלן.