שלישי
ג' טבת התשפ"ו
שלישי
ג' טבת התשפ"ו

חיפוש בארכיון

ספר זמנים: הלכות שבת, פרק כד, יג

יג) ועוד טעם לכך שאסרו לטלטל דברים מסוימים בשבת, כיון שכשיבקר ויטלטל כלים שמלאכתן לאיסור, אפשר שיתעסק בהן מעט, ויבא לידי מלאכה האסורה בשבת. ועוד טעם, מפני שמקצת העם אינם בעלי אומניות, אלא בטלין כל ימיהן ממלאכה, כגון הטיילין ויושבי קרנות, שכל ימיהן הן שובתים ממלאכה, ואף בימות החול, ואם יהיה מותר להלך ולדבר ולטלטל בשבת כשאר הימים, נמצא שלא שבת שביתה הניכרת, לפיכך שביתה מדברים אלו היא שביתה השוה בכל אדם, ומפני דברים אלו נגעו באיסור הטלטול, ואסרו שלא יטלטל אדם בשבת אלא כלים הצריך להם, כמו שיתבאר:

 

 

שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!

https://2halachot.org/halacha/הקדמה-ד-4