יז) אין מטלטלין שברי זכוכית, אף על פי שהן מאכל לנעמיות [-לבנות יענה], ולא חבילי זמורות [-ענפי עצים] אף על פי שהן מאכל לפילים, ולא את הלוף אף על פי שהוא מאכל לעורבים, והטעם לכך, מפני שאין אלו וכיוצא בהן מצויין אצל רוב בני אדם:
יח) חבילי קש וחבילי עצים וחבילי זרדין, אם התקינן למאכל בהמה, מטלטלין אותן. ואם לאו, אין מטלטלין אותן. חבילי סיאה פואה ואיזוב וקורנית [-מיני צמחים], אם הכניסן לעצים, אין מסתפק מהם בשבת. ואם הכניסם למאכל בהמה, מסתפק מהן. וכן באמינתא וכן בפיגם [-מיני צמחים] וכן בשאר מיני תבלין:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!