ג) המהלך חוץ לתחום למעלה מעשרה טפחים, כגון שקפץ על גבי עמודים שגבוהין עשרה, ואין בכל אחד מהן ארבעה על ארבעה טפחים, הרי זה ספק אם יש איסור תחומין למעלה מעשרה או אין איסור תחומין למעלה מעשרה. אבל אם הלך על מקום שיש בו ארבעה על ארבעה, אף על פי שהוא גבוה למעלה מעשרה טפחים, הרי זה כמהלך על הארץ, ויש איסור תחומין שם:
ד) מי ששבת בדיר שבמדבר, או בסהר, או במערה וכיוצא בהן מרשות היחיד, מהלך את כולה, ואף חוצה לה עד אלפים אמה לכל רוח בריבוע, וכפי החשבון שהתבאר לעיל. וכן השובת בבקעה, אפילו היה ישן בשעה שנכנס השבת, שלא קנה שביתה, מכל מקום יש לו להלך ממקומו אלפים אמה לכל רוח בריבוע. היה מהלך בבקעה ואינו יודע לשער תחום שבת של אלפים אמה, מהלך אלפים פסיעות בינוניות, וזה הוא תחום שבת:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!