שני
ב' טבת התשפ"ו
שני
ב' טבת התשפ"ו

חיפוש בארכיון

ספר זמנים: הלכות שבת, פרק כז, ח-ט

ח) מי שכלתה מדתו – מי שהסתיימה מדידת אלפיים אמה שלו בחצי העיר, אף על פי שאינו מהלך אלא עד סוף מדתו, כיון שלענין תחום שבת הולכים אחרי מקום שביתתו, מכל מקום מותר לטלטל בכל העיר על ידי זריקה, כיון שלענין טלטול הולכים אחרי המקום בפני עצמו, וכיון שהמקום מוקף מחיצות מותר לטלטל בו. וכן מי ששבת בבקעה, והקיפוהו נכרים מחיצה בשבת – עשו גוים מחיצה סביבו בשבת, אינו מהלך בה אלא אלפים אמה לכל רוח, אף על פי שהוא בתוך המחיצה, כיון שלענין תחום שבת הולכים אחרי זמן שביתתו, ובאותו זמן לא היו שם מחיצות, ומכל מקום מותר לו לטלטל בכל המחיצה על ידי זריקה, אם הקיפוה במחיצה לשם דירה, כיון שגם מחיצה שנעשתה בשבת נחשבת מחיצה לענין טלטול, וכיון שעתה המקום כולו מוקף במחיצה, דינו כרשות היחיד, ומותר לטלטל בכולו.
ט) מי שהיה בא בדרך ליכנס למדינה, בין שהיה בא בים בין שהיה בא בחרבה, אם נכנס בתוך אלפים אמה קרוב לעיר קודם שיכנס השבת, אף על פי שלא הגיע למדינה אלא בשבת, הרי זה כמי ששבת בעיר, ויכנס ויהלך את כולה וחוצה לה אלפים אמה לכל רוח:

 

שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!

https://2halachot.org/halacha/הקדמה-ד-4