יט) אפילו עבד כנעני, אפילו שפחה כנענית, נאמנין לומר עד כאן תחום השבת. ונאמן הגדול לומר, זכור אני שעד כאן היינו באים בשבת כשהייתי קטן, וסומכין על עדותו בדבר זה. והטעם לכך שהקילו לקבל את עדותם של אלו שאינם נאמנים בשאר עדויות, כיון שלא אמרו חכמים בדבר להחמיר, אלא להקל, מפני ששיעור אלפים אמה האסור בשבת, הוא מדבריהם:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!