סו. הכוזרי: האם יש [בנושא זה] הוכחות מכריעות?
סז. החבר: מאין נקח הוכחות חותכות בשאלה זו? וחלילה לבורא שיתן תורה הנסתרת מכח הוכחות חותכות. ואדרבא, ההפך הוא הנכון, [התורה מוכיחה על חידוש העולם], התורה באה ללמדנו בנפלאותיה המשנים את חוקי הטבע, הן בבריאה חדשה של דברים, הן בשנויים לדבר אחר, על חכמת הבורא ויכלתו לעשות מה שיחפוץ, בעת שיחפוץ [והן המשמשות הקדמות מוחשיות אמתיות לאמונת החדוש].
ואמנם בעיית החידוש והקדמות עמוקה היא, וראיות שני הצדדים שוות, על כן מן הראוי להכריע לצד החידוש על פי המסורת מאדם ועד נח. ועל פי דברי משה שבאו בנבואה, שהיא אמיתית יותר מהעיון השכלי. ואף אם היה המאמין בתורה מחוייב להאמין ולהודות בחומר קדום הנקרא 'היולי', ולהאמין בעולמות רבים שקדמו לעולם הזה, לא היה בזה פגם באמונתו, כי יודה על כל פנים שהעולם הזה מחודש מזמן ידוע, ותחילת האנושות – אדם ונח.