יש כמה סיבות לכך שעיקר בריאת האדם היא לצורך לימוד התורה: א. כיון שכח הדיבור הוא ענין רוחני, וגודל פעולתו על הנפש היא נוראה מאד. ב. מצד קדושת התורה, כי הנה כשלוקח האדם עור של בהמה המעובד לקלף, ובא לכתוב עליו ספר תורה, ואומר שכותבה לשם ה', מיד מתקדש העור בקדושה עצומה של ספר תורה, ואם כן כשאדם מישראל מכין את עצמו ללמוד תורה, ומברך ברכות התורה, הרי הוא מכין את מוחו לשם ה', ובודאי אין מוחו של האדם פחות בחשיבותו מעור של בהמה המוקדש לספר תורה, או מבהמה חיה המוקדשת לקרבן, שעל ידי הזמנת האדם חלה עליהם קדושה חמורה, ואם כן בודאי נחה על האדם עצמו קדושה גבוהה מאד כשמזמין את עצמו ללמוד תורה.