טז) כיצד מערבין בחצירות, גובין חלה אחת שלימה מכל בית ובית, ומניחין הכל בכלי אחד בבית אחד מבתי החצר, אפילו בבית התבן או בבית הבקר או בבית האוצר. אבל אם נתנו בבית שער, אפילו בית שער של יחיד, או באכסדרה, או במרפסת, או בבית שאין בו ארבע אמות על ארבע אמות, אינו עירוב. וכשמקבץ העירוב מברך 'ברוך אתה ה' אלהינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וצונו על מצות עירוב', ואומר, 'בעירוב זה יהיה מותר לכל בני החצר להוציא ולהכניס מבית לבית בשבת'.
ויש לקטן לגבות עירובי חצרות, ואין צורך דוקא בגדול.
ובית שמניחין בו את העירוב, אינו צריך ליתן את הפת. ואם היו רגילין להניח בו [-בבית מסוים], אין משנין אותו, מפני דרכי שלום:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!