המשך פט. החבר: וכן אנו מסבירים [את התופעה של קריעת ים סוף], שקרע את הים ושמהו לחומות עומדות מימין העם ומשמאלם, ונסללו מסילות ישרות, ומשטח ישר שאפשר לעבור בו בהליכה מהירה וללא טורח. ואמנם קריעת הים, בנין חומות המים וסלילת הדרכים, הן פעולות המתייחסות אליו יתברך, אך לא הוזקק לעשותו על ידי כלים או שאר אמצעים וסיבות, כמו האדם, שאינו יכול לבצע שום פעולה ללא אמצעי. אלא עמדו המים במאמרו, ונסללו לפי חפצו. [וכן יש להסביר את התופעה הנבואית], כי הבורא יוצר גלי קול שפועלים על אוזן הנביא בצורת דיבור, שעל ידו מבין הנביא את הדבר שרוצה הבורא להשמיע לנביא, או לכל האומה.
צ. הכוזרי: תשובה זו מספקת.
צא. החבר: איני קובע מסמרות בדבר, לומר שהסבר זה הוא ההסבר האמיתי לתופעות אלו, ואפשר שביאור תופעות אלו עמוק יותר ממה שחשבתי. אך מסקנת הדברים, כי כל מי שראה מעמדות אלה, התאמת אצלו שפעולות אלו הן מעשי ה', ללא אמצעים וסיבות, כי דומה הדבר לבריאת העולם, היצירה הראשונה. ותאמין נפש האדם בתורה המסתמכת על מעמדות אלה, עם התאמתות אמונת החידוש, כי יוכל המאמין להקיש מבריאת הלוחות, המן, ושאר יצירות שהן בריאת יש מאין, לבריאת העולם. ויסורו על ידי זה מלב המאמין ספקות הפילוסופים, ובעלי הדיעה שהעולם קדמון.