ראשון
י"ז כסלו התשפ"ו
ראשון
י"ז כסלו התשפ"ו

חיפוש בארכיון

הלכות נטילת ידים לסעודה [שנה א, בהעלתך, א]

א. בנטילת ידים צריך שיתכוין הנוטל לנטילה המכשרת לאכילה, ולכן אין נוטלין מקוף ולא מקטן פחות משש שאין לו מחשבה וכונה. זאת ועוד אחרת אף על פי שנטל כדין וכיון לנטילה המכשרת עכ"ז צריך הוא לשמור טהרת ידיו במחשבתו וכונתו, שאם הסיח דעתו משמירת ידיו זמן מרובה, אף על פי שאינו יודע שנגעו ידיו במקומות מטונפים, עכ"ז צריך לחזור וליטול באופן שצריך להיות משים דעתו וכונתו על טהרת ידיו כל משך סעודתו, והיינו מפני דעיקר גירוש הסט"א היתה על ידי כונתו, ולכך ראוי שלא יסיח דעתו מטהרה זו כל זמן שאוכל, ולז"א הכתוב לך אכול בשמחה לחמך ושתה בלב טוב ייניך כי כבר רצה האלהים את מעשיך, והיינו בשמחה אותיות "מחשבה", ואמר על ידי המחשבה וע"י לב טוב שהוא הכונה, רצה האלהים את מעשיך, כי מעשה לבדה בלתי צירוף כונה ומחשבה אינה עולה לרצון, ונקיט שם אלהים ע"ד שכתבתי לעיל כי מקום המחשבה והכונה הוא מוח ולב שמספרם מספר אלהים, ולכן גם התורה שנמשלה לאכילה ושתיה דכתיב לכו לחמו בלחמי ושתו ביין מסכתי ג"כ הסח הדעת מזיק בה, דלכך צוה השי"ת רק השמר לך ושמור נפשך מאד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך, ואומרו פן תשכח קאי על המוח ששם השכחה ב"מ:

https://2halachot.org/halacha/הלכות-ציצית-שנה-א-בראשית-ג-ד