ה. אין משיחין בסעודה שמא יקדים קנה לושט, ודין זה נזכר בגמרא ונפסק להלכה בכל ספרי הראשונים ז"ל, וגם בשלחן הטהור בלי שום מחלוקת, וכתב הגאון חיד"א בברכ"י שלא נמצא שום חכם וחסיד שנזהר בדבר זה, ולכן דבר זה בלבו כאש בוערת, לדעת מה זה ועל מה זה, ונחה דעתו דעת עליון בטעם שכתב הרב אליה רבה ז"ל בשם הפרישה, שבזמנם היו מסובין באכילתם, והיה מצוי שיקדים קנה לושט, אך בזמן הזה שיושבים על כסאות, כולם שוים וימין ושמאל שקולים הם, ובאופן זה אין לחוש לדבר, וגברא רבא אמר מלתא דמיתבא דעתא ומסתברא כוותיה עכ"ד, ועיין עוד להגאון הנז' בשיורי ברכה מ"ש בדבר זה יע"ש. ואיך שיהיה הנה עתה אין לנו סמך לעבור על דברי חז"ל בדין הנז' כי אם רק לפי הטעם של הגאון פרישה ז"ל, ולכן בליל פסח דכולם מסובין חייבין מן הדין להזהר בדבר זה וכמ"ש הרב ז"ל, וגם בשאר ימות השנה אם יזדמן איזה סיבה לאדם להיות מסב על שמאלו ואוכל חייב לקיים דברי חז"ל הנז' שלא ישיח: