סח. הכוזרי: טענות אלו בדבר אמונת החידוש מספקות אותי בשלב זה, אך אם תימשך שיחתי אתך, אטריחך להוכיח לי את ההוכחות הסופיות שקיימות בנושא זה.
ונחזור כעת לנושא שממנו יצאנו, אמור, איך הכה שרשים בלבבכם הפלא הגדול הזה, שבורא הגופות, הרוחות והנפשות, בורא המלאכים ושכלים הנבדלים, אשר התעלה התגדל והתקדש אף מהשגת השכל, וכל שכן מחושי האדם, יתחבר עם הבריאה הבזויה הזו, המגונה בחומריותה. אמנם נכון הדבר שביצירת גוף האדם [הראה הבורא] פלאים, [אך אין להסיק מכאן מסקנה בדבר הקשר שיש לבורא עם האדם], כי הלא אף בקטן הרמשים נפלאת חכמת הבורא בשעור שאין שכל האדם מסוגל להשיגה ולהעריכה.
סט. החבר: דבריך אודות יצירת הנמלה, פטרוני מהאריך לך בדברי תשובה. [וכי אינך רואה כי מצדו יתברך יש יחס וחבור אף אל קטן הנבראים, כל שכן אל האדם?], וכי תייחס את החכמה הנמצאת ביצירת הנמלה לאיזה כח זר, כגון כוכב או גלגל מבלעדי הבורא בעל היכולת, המתכנן את הרכב יצוריו, ונותן לכל דבר חוקו בלי גרעון ותוספת?
ע. הכוזרי: דברים אלה שהזכרת, מתיחסים אל פעולות הטבע.