ז) אין שורין את החלתית, שדרך לשתותו לרפואה, בין בפושרין בין בצונן, אבל שורה אותו בתוך החומץ. ואם כבר שתהו ביום חמישי וששי, וצריכים לשתותו ברצף לרפואה, הרי זה שורה בשבת בצונן, ומניחו בחמה עד שיחם, ושותה, כדי שלא יחלה אם פסק מלשתות:
ח) דבר שנתבשל קודם השבת, או נשרה בחמין מלפני השבת, אף על פי שהוא עכשיו צונן, מותר לשרותו בחמין בשבת. ודבר שהוא צונן מעיקרו, ולא בא בחמין מעולם, מדיחין אותו בחמין בשבת, אם לא היתה הדחתו גמר מלאכתו. אבל אין שורין אותו בחמין:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!