חמישי
ה' טבת התשפ"ו
חמישי
ה' טבת התשפ"ו

חיפוש בארכיון

ספר זמנים: הלכות שבת, פרק כב, כז-כח

כז) העושה אהל קבוע, חייב משום בונה, לפיכך גזרו חכמים שאין עושין אהל עראי לכתחלה, ולא סותרין אהל עראי, גזירה שמא יעשה או יסתור אהל קבוע. ואם עשה או סתר אהל עראי, פטור. ומותר להוסיף על אהל עראי בשבת, כיצד, טלית שהיתה פרוסה על העמודים או על הכתלים, והיתה כרוכה באותו מקום קודם השבת, אם נשאר ממנה בכניסת השבת גג טפח מתוח כאהל, הרי זה מותח את כולה בשבת עד שיעשה אפילו אהל גדול, וכן כל כיוצא בזה:
כח) אין תולין את הכילה בשבת, שהרי נעשית תחתיה אהל עראי. ומותר להניח מטה, וכסא, וטרסקל, ואף על פי שֶׁיֵּעָשֶׂה תחתיהן אהל, לפי שאין זה דרך עשיית אהל, לא קבע ולא עראי:

 

שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!

https://2halachot.org/halacha/הקדמה-ד-4