ה) אסור לאדם לאכול או לשתות יין מִשֶּׁקָּדַשׁ היום, והיינו משעת כניסת השבת, ועד שיקדש. וכן משיצא היום אסור לו להתחיל לאכול ולשתות ולעשות מלאכה או לטעום כלום, עד שיבדיל. ולשתות המים, מותר. שכח או עבר ואכל ושתה קודם שיקדש או קודם שיבדיל, הרי זה מקדש ומבדיל אחר שאכל:
ו) מצוה מדברי סופרים לקדש על היין, ולהבדיל על היין, ואף על פי שהבדיל בתפלה צריך להבדיל על הכוס. ומאחר שיבדיל בדיבורו ויאמר 'בין קדש לחול', מותר לו לעשות מלאכה, אף על פי שלא הבדיל על הכוס. ובקידוש של שבת מברך על היין תחלה, ואחר כך מקדש [-אומר את ברכת הקידוש], ואינו נוטל את ידיו עד שיקדש:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!