ה) מסדר אדם שולחנו בערב שבת, ואף על פי שאינו צריך אלא לכזית. וכן מסדר שולחנו במוצאי שבת לסעודה רביעית, ואף על פי שאינו צריך אלא לכזית, כדי לכבדו לשבת בכניסתו וביציאתו. וצריך לתקן ביתו מבעוד יום [-בערב שבת] מפני כבוד השבת, ויהיה נר דלוק, ושולחן ערוך, ומטה מוצעת, שכל אלו לכבוד שבת הן:
ו) אף על פי שיהיה אדם חשוב ביותר, ואין דרכו ליקח [-לקנות] דברים מן השוק, ולא להתעסק במלאכות שבבית, חייב לעשות דברים שהן לצורך השבת בגופו, שזה הוא כבודו. חכמים הראשונים נהגו כך, מהם מי שהיה מפצל העצים לבשל בהן, ומהן מי שהיה מבשל או מולח בשר, או גודל פתילות או מדליק נרות, ומהן מי שהיה יוצא וקונה דברים שהן לצורך השבת ממאכל ומשקה, אף על פי שאין דרכו בכך. וכל המרבה בדבר זה, הרי זה משובח:
שימו לב: כשם שאין פוסקים הלכה מהמשנה או מהגמרא, כך אין לפסוק הלכה למעשה מתוך דברי הרמב"ם, אלא לאחר העיון בדברי הפוסקים האחרונים!