השער העשירי, שער אהבת ה'
הקדמה
אמר המחבר: מפני שהקדמנו בשער הקודם את ביאור ענין הפרישות מן העולם, והיתה כוונתנו לייחד את הלב ולפנותו לאהבת הבורא יתברך ולכסוף לרצונו, ראיתי לסמוך לו ביאור אופני אהבת הא-ל יתברך, כי היא תכלית התכונות וסוף המעלות במדרגות אנשי העבודה.
ראוי לך, אחי, שתבין ותדע, כי כל מה שקדם לנו זכרו בספר הזה מחובות הלבבות, ומעלות המידות, ונדבת הנפשות, הם מעלות ומדרגות אל הענין העליון הזה, אשר התכווננו לבארו בשער הזה. וגם ראוי לך לדעת, כי כל חובה וכל מדה טובה מושכלת או כתובה או מקובלת, הם תכונות ומעלות שעולים בהם אל הענין הזה של אהבת ה', והוא תכליתם וסופם, אין מדרגה למעלה ממנו ולא אחריו.